لیست اختراعات مجيد روشن فر


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 3
تاریخ اظهارنامه: 1394/07/07
مالک/مالکان: آقاي مجيد روشن فر
تاریخ ثبت: 1395/03/23
خلاصه اختراع:

اين اختراع كه در زمينه‌ي مهندسي و شاخه‌ي مكانيك صورت گرفته، به منظور طراحي بهينه‌ي برف‌پاك‌كن‌هاي امروزي بوده است. اين مهم به كمك طراحي¬ و بهبود اجزاء مختلف مانند استفاده از مكانيزم چرخدنده‌اي ميسر شده است. هدف از انجام اين طرح، طراحي جديدترين مكانيزم‌ برف پاك‌كن و در نهايت رسيدن به يك مكانيزم بهينه مي‌باشد كه بتواند بيشترين سطح را جاروب كند. در بسياري از مكانيزم‌هاي امروزي بعضي از قسمت‌هاي شيشه مخصوصاً گوشه‌ها به وسيله برف‌پاك تميز نمي‌شوند. در اين طرح با استفاده از مكانيزم چرخ دنده‌اي و بازويي با طول متغير سعي بر نائل آمدن به اين مشكل شده است.

تاریخ اظهارنامه: 1394/07/07
مالک/مالکان: آقاي مجيد روشن فر
تاریخ ثبت: 1395/04/29
مخترع/مخترعان: مجيد روشن فر
خلاصه اختراع:

اين اختراع كه در زمينه‌ي مهندسي و شاخه‌ي مكانيك صورت گرفته، به منظور تسهيل فرآيند تمرين و ورزش كردن به صورت علمي بوده است. اين مهم به كمك طراحي و بهبود اجزاء مختلف مانند سازه‌ي اصلي، موتورها، مدار تغذيه و سيستم پرتابي به دست آمده است. هدف اين اختراع طراحي و ساخت ربات پرتاب توپ پينگ‌پنگ مي‌باشد. جهت ميل به اين هدف در ابتدا طرح‌هاي مفهومي مورد بررسي قرار گرفتند و پس از ارزيابي، بهينه‌ترين طرح انتخاب شد. همان‌طور كه ذكر گرديد طراحي و ساخت اين دسته از ربات‌ها زير مجموعه‌اي از رشته‌ي مهندسي مكانيك، موسوم به مكاترونيك مي‌باشد. هدف از ساخت اين ربات ايجاد محيط تمريني مناسب جهت بازيكنان رشته‌ي ورزشي پينگ‌پنگ مي‌باشد. مشكل اصلي در زمان تمرين اين رشته‌ي ورزشي، عدم وجود حريف تمريني مناسب و همچنين قابليت برنامه‌پذيري مي‌باشد. براي پرتاب توپ از مكانيزم ديسكي ساخته شده از اسفنج فشرده و همچنين مدار كنترلي استفاده شده است. در طرح‌هاي گذشته از مكانيزم ضربه‌اي و يا بادي جهت پرتاب توپ استفاده مي‌شده است كه باعث نوسان توپ در زمان حركت و در نتيجه نامناسب بودن شرايط تمرين مي‌گشت كه در اين طرح اين مشكل برطرف گرديده است. مشكل ديگر در كنترل و تنظيم سرعت‌ها و پيچ‌هاي توپ است كه با استفاده از مدار كنترلي ساخته شده، اين مشكل نيز برطرف گشته است.

تاریخ ثبت: 1395/10/06
خلاصه اختراع:

اين اختراع كه در زمينه‌ مهندسي مكانيك و زير شاخه ‌مهندسي به مفهوم عام آن و مهندسي برق صورت گرفته است، به منظور طراحي خودرويي مي‌باشد كه براي حركت از انرژي خورشيد استفاده مي‌كند. خودرو اين انرژي را از طريق سلول‌هاي خورشيدي به دست آورده و در باتري ذخيره نموده و در نهايت موتور الكتريكي را به كار مي‌اندازد. لازم به ذكر است كه باتري‌هاي تعبيه شده امكان شارژ از طريق برق شهري را دارا مي‌باشند و در هر بار شارژ، امكان تأمين انرژي در حدود 6 ساعت را فراهم مي‌كنند. در طراحي اين خودرو سعي بر آن بوده است كه طرح نهايي به خودروهاي شهري نزديك‌تر باشد. براي اين منظور از تجهيزات ويژه‌اي در خودرو همانند سيستم تهويه و دوربين استفاده شده است. در غزال ايراني 3 نسبت به طرح‌هاي گذشته حداكثر سرعت ماشين افزايش يافته است و در طراحي آن از دو موتور الكتريكي استفاده شده است. اين دو موتور الكتريكي داراي سيستم بازيافت انرژي هنگام كاهش سرعت يا ترمز مي‌باشند. از ديگر بهبودهاي طرح حاضر نسبت به طرح‌هاي پيشين دو نفره بودن خودرو مي‌باشد و براي كاهش وزن بدنه خودرو از فيبر كربن استفاده شده است.

موارد یافت شده: 3